Ahad, 4 Disember 2011

Seminar usahawan, profesional dan Kopersasi

Assalamualaikum....Alhamdulillah.Allah Swt. masih panjangkan umur kita dan memberi peluang untuk meneruskan usaha memartabatkan Islam di atas muka bumi ini. ..Agak lama blog ini tidak aktif ..pelbagai masalah peribadi tak perlu diceritakan...namun kini cuba bangun sedikit dengan memaklumkan mengenai aktiviti akan datang yang juga melibatkan koperasi.

Firman Allah, "Kalamullah Dan (sebaliknya) akan dijauhkan (azab neraka) itu daripada orang yang sungguh bertaqwa, yang mendermakan hayatnya dengan tujuan membersihkan dirinya dan harta bendanya."(Al-Lail :17-18)

Manusia diciptakan oleh Allah s.w.t. dengan pelbagai tabiat, kecenderungan, minat , kemahiran dan pandangan yang berbeza antara satu dengan yang lain. Begitu juga dengan amal usaha mereka di mana sebahagian daripadanya banyak melakukan kebaikan dan amal soleh untuk dirinya, kepada masyarakat dan keperluan sebuah negara(Islam) semata mata mencari keredhaan Allah. Kerja-kerja mendaulatkan Islam tidak hanya terpikul kepada para pendakwah sahaja tetapi turut sama dipikul oleh segenap bidang kebolehan samada nelayan,petani,peniga,guru, dll.bidang bergantung kretiviti masing-masing untuk turut sama memain peranan untuk mendaulatkan Islam. Hanya Allah sahaja yang menilai dan ganjaranNya cukup lumaian yang akan disediakan kepada yang ikhlas sebagai bekalan selepas mati..........
Amat beruntung mereka yang tinggi tingkat keimanan dan ketaqwaannya kepada Allah kerana balasan dan ganjaran yang dijanjikan adalah syurga yang kekal abadi.

Jelasnya bukan sekadar ustaz sahaja berpeluang merebut ganjaran pahala melalui ceramahnya di sana-sini yang diberi secara ikhlas tetapi dibidang ekonomi juga memain peranan yang amat besar untuk kita berbakti untuk mencapai rahmat Allah swt.

Sehubungan itu bagi memberi kesedaran betapa perlunya kita bersatu bagai pepatah Melayu mengatakan...bersatu tegoh bercerai pasti roboh...maka diadakan satu seminar usahawan,profesional dan koperasi anjuran Biro Ekonomi, Biro Profesional,Koperasi Iktisas dan Kelab Usahawan Haluan Malaysia bertempat di Kuantan ,Pahang pada 16-18 Dis.2011.(lihat phamplet).
Jadi kepada para usahawan, profesional , ahli koperasi dan ahli kelab usahawan haluan yang berminat untuk turut sama menjayakan seminar ini hubungi segera 012-4771544 (Abdul Rashid)...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan